تخت خواب دو نفره

نمایش دادن همه 11 نتیجه

140
160
180
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت 2 نفره امپراطور

371,260,000 476,100,000 
160
180
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت 2 نفره یاسمن

335,825,000 351,595,000 
160
180
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب 2 نفره آراس

408,300,000 438,400,000 
140
160
180
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب 2 نفره پردیس

247,570,000 343,700,000 
140
160
180
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب 2 نفره تارا

290,070,000 449,700,000 
140
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب 2 نفره دیپلمات

231,120,000 
160
180
200
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب 2 نفره صدف

416,900,000 456,095,000 
160
180
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب 2 نفره لتو

306,000,000 339,200,000 
140
160
180
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب 2 نفره نگین

243,105,000 347,700,000 

یکی از مهم‌ترین لوازم خانه که تاثیر زیادی بر زندگی روزمره‌ی همه ما دارد، تخت خواب است؛ زیرا همه‌ی ما پس از یک‌روز شلوغ، برای استراحت و خواب آرام، به یک تخت‌خواب مناسب و راحت نیاز داریم. از همین رو در این صفحه، به بررسی مهمترین نکاتی که در خرید تخت خواب دو نفره جدید یا اسپرت باید مد نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.

فاکتورهای مهم در خرید تخت خواب دو نفره

خرید تخت خواب دو نفره اسپرت یا جدید، فاکتورهایی دارد که در زمان انتخاب بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشیم:

  • ابعاد اتاق خواب شما: خیلی مهم است که ابعاد اتاق خواب خود را در نظر داشته باشید. با توجه به متفاوت بودن سایز تخت‌خواب‌های دونفره‌ی موجود در بازار، بهتر است تخت‌خوابی را انتخاب کنید که پس از قرار گرفتن در فضای اتاق، جایی برای رفت‌وآمد باقی بماند. به یاد داشته باشید که دو طرف تخت‌خواب باید آزاد باشد تا برای بلند شدن و خوابیدن، نیاز به طی کردن عرض تخت نباشد. بلندی سقف اتاق خواب را در نظر بگیرید. اگر اتاقی با سقف کوتاه دارید، از خرید تخت‌هایی با ارتفاع بلند، خودداری کنید.
  • سایز اندام و جثه‌ی شما: نوع تخت‌خوابی که خریداری می‌کنید باید مقاومت کافی برای تحمل وزن و قد شما را داشته باشد. اگر از دسته افراد با قدبلند هستید بدانید که سایز عادی سرویس خواب چندان برای شما مناسب نخواهد بود.
  • میزان مقاومت پایه‌های تخت: حتما زمان خرید میزان استحکام پایه‌های تخت را بررسی کنید. قرار گرفتن تشک شما دقیقا بر روی پایه‌ی تخت، سر و صدا کردن تخت را به حداقل می‌رساند و باعث می‌شود در طولانی مدت نیز تخت شما به اصطلاح به قیژقیژ نیفتد.
  • بدنه و چهارچوب تخت: محکم بودن بدنه و چهارچوب تخت شرایطی را فراهم می‌کند تا شما در انتخاب تشک با آسودگی خاطر عمل کنید. چرا که برخی تشک‌های موجود در بازار، وزن بالایی دارند و اگر تختخواب دونفره شما چهارچوب و بدنه‌ی مقاومی نداشته باشد، ممکن است پس از مدتی، ترک خورده و یا حتی بشکند.
  • میزان بودجه‌ی مورد نظرتان: خوشبختانه امروزه نه تنها برای تمامی سلیقه‌ها که برای تمامی شرایط اقتصادی هم، سرویس خواب عرضه می‌شود. سرویس‌های خواب موجود در بازار با توجه به جنس مواد اولیه و همچنین میزان کاری که روی آن صورت گرفته است، درجه‌بندی می‌شوند. معمولا سرویس‌های خواب ساخته شده از چوب مرغوب مثل چوب راش، از دیگر اجناس موجود گران‌تر هستند. اگر به دنبال تخت‌خواب دونفره‌ی اقتصادی هستید، می‌توانید به جنس‌های ملامینه و MDF فکر کنید.
  • در نهایت، سلیقه که معمولا اصلی‌ترین فاکتور است: با حضور در بازار، متوجه خواهید شد که تنوع بالای سرویس‌های خواب، باعث شده که همه با هر سلیقه‌ای بتوانند تخت‌خواب مورد علاقه‌ی خود را خریداری کنند. بین دو سرویس ساخته شده از چوب که هر دو با قیمت یکسانی ارائه می‌شوند، سلیقه‌ی شماست که بر انتخاب نهایی تاثیر خواهد گذاشت.

در ادامه، به بررسی اجناس موجود در بازار و دسته‌بندی‌های مختلف سرویس خواب دو نفره خواهیم پرداخت.

انواع تخت‌خواب دو نفره بر اساس سبک طراحی

تخت خواب‌های دو نفره در بازار با انواع مدل‌ها و سبک‌های مختلف ارائه می‌شود، در زیر، چند نمونه از انواع تخت خواب دو نفره بر اساس سبک معرفی شده‌اند:

خرید تخت خواب دو نفره مدرن

تخت خواب دو نفره با طراحی مدرن حسی از جلوه‌های معاصر و جذاب به اتاق خواب می‌دهد. 

  • این نوع طراحی با خطوط ساده و هندسی، شکل‌های هنری و استفاده از جنس‌ها و مواد متنوع، با سلیقه‌های امروزی هم‌خوانی بسیاری دارد. 
  • تخت‌های مدرن معمولاً از جنس‌های متنوعی مانند چوب، فلز یا مصالح مصنوعی ساخته می‌شوند و با جزئیات کم و خطوط آرمانی، ظاهری ساده و با ابهام ایجاد می‌کنند.
  • این طراحی به استفاده از رنگ‌های نود و ترکیب با اجسام مختلف نیز توجه دارد. 
  • علاوه بر این، تخت‌خواب‌های مدرن می‌توانند دارای ویژگی‌هایی نظیر سیستم‌های خواب الکتریکی، حافظه فشرده و تزئینات هوشمند باشند که تجربه‌ی خواب را بهبود می‌بخشند.

 این طراحی نه تنها به شکل و ظاهر زیبا، بلکه به عملکرد و استفاده‌ی موثر از فضا هم توجه دارد و برای افرادی که به دنبال اتاق خواب با اندازه‌ی ویژه و جذاب هستند، گزینه‌ای محبوب است.

خرید تخت خواب دو نفره کلاسیک

تخت خواب دونفره با طراحی کلاسیک یک پیشنهاد شیک برای دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌شود. این نوع طراحی با جزئیات زیبا، تزئینات چوبی و هنرهای دستی شناخته می‌شود. 

  • تخت‌خواب‌های کلاسیک عمدتاً از جنس چوب با کیفیت بالا تولید می‌شوند که از جنس‌ها و رنگ‌های مختلف چوب نظیر درختان ماهوگانی، سرو، یا گردو استفاده می‌کنند.
  • جزئیات حکاکی شده، لبه‌های پهن و سخت، از جمله قوانین طراحی کلاسیک هستند. همین جزئیات است که این تخت‌ها را به نماد زیبایی و لوکس بودن تبدیل کرده و باعث ایجاد یک حس نوستالژیک و آرامش در اتاق می‌شود.
  • در تخت‌خواب‌های کلاسیک گاهی از تزئینات فلزی یا پایه‌های بلند استفاده می‌شود که به شکل ظاهری خاص و دلنشین این تخت‌ها افزوده می‌شود. این طراحی، برای افرادی که به دنبال یک اتاق خواب با هویت کلاسیک و شیک هستند، گزینه‌ی ایده‌آلی است.

خرید تخت خواب دو نفره فرانسوی

تخت خواب دو نفره با طراحی فرانسوی یک عنصر از دکوراسیون است که از زیبایی و الگوهای شیک فرانسوی الهام گرفته است. این نوع طراحی معمولاً با جزئیات زیبا، خطوط منحنی و دقت در جزئیات شناخته می‌شود. 

  • تخت‌خواب فرانسوی دارای پایه‌های بلند اما ظریف با تزئینات فلزی، پارچه‌های لوکس و الگوهای دستی هستند که زیبایی و لطافت را به اتاق خواب اضافه می‌کنند.
  • چوب با کیفیت بالا و رنگ‌هایی مانند ماهگونی یا گردویی، برای ساخت این تخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
  • طراحی فرانسوی همچنین به تزئینات فلزی مثل میله‌ها، دکمه‌های فلزی، نقش‌های گلدان و حتی پایه‌های بلند برای بالشتک‌ها توجه دارد. 
  • این تخت‌ها برای طراحی یک اتاق خواب با طراحی لوکس و هویتی شیک و کلاسیک ضروری هستند که با زیبایی و ظرافت زندگی سبک فرانسوی را به دل اتاق می‌آورد.

خرید تخت خواب دو نفره روستیک

تخت خواب دونفره به سبک روستیک با طراحی ادوار گذشته و اجزائی از زندگی روستایی متناسب است. 

  • این نوع طراحی از جنس‌های چوب کنده‌کاری شده و سطوح خشن بهره می‌برد که به تخت خواب ظاهری سنتی و گرم می‌بخشد. 
  • خطوط ساده، چوب با رنگ طبیعی یا تیره و افزودن جزئیاتی نظیر گزینه‌های بلند شاخه یا تزئینات فلزی، همگی ویژگی‌های طراحی روستیک هستند.
  • تخت‌خواب‌های روستیک ظاهری چندان رسمی ندارند. خیلی‌ها، ترجیح می‌دهند تخت روستیک را برای ویلا یا خانه‌باغ خود انتخاب کنند. 

هرچند که امروزه قیمت مناسب این نوع طراحی، باعث شده است که مدل روستیک را در خانه‌های شهری به وفور مشاهده کنید.

انواع تخت‌خواب دو نفره بر اساس سایز

تخت‌های خواب دو نفره در بازار با اندازه‌ها و ابعاد مختلفی ارائه می‌شوند تا با نیازها و فضای موجود در اتاق خواب متناسب باشند. انواع تخت‌های خواب دو نفره بر اساس سایز عبارتند از:

تختخواب دونفره (full size)

این تخت‌خواب‌های دونفره 200 در 140 سانتی‌متر هستند. این سبک و نوع از تخت‌خواب بیشتر برای اتاق خواب‌های کوچک مناسب است. اما با این حال به این موضوع دقت داشته باشید که تخت‌های فول‌سایز یک فضای ۷۰ سانتیمتری از تشک را برای هر فرد فراهم می‌کند. پس اگر از دسته افرادی هستید که جثه‌ی درشتی داشته یا اینکه برای خوابیدن به فضای بیشتری نیاز دارید، حتما به مدل‌های دیگر فکر کنید.

تختخواب دونفره کوئین (Queen)

تخت‌های کوئین با ابعاد 160x200 سانتی‌متر معمولاً برای یک زوج به عنوان گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. معمولا زوج‌ها ترجیح می‌دهند این مدل تخت را خریداری کنند.

تختخواب دونفره کینگ (King)

این تخت‌ها با ابعاد حدود 180x200 سانتی‌متر یا بزرگتر مناسب برای یک زوج یا افرادی که از فضای بیشتری در حین خواب بهره می‌برند.

انواع تخت‌خواب دو نفره بر اساس جنس مواد ساخته شده

تخت‌های خواب دو نفره بر اساس جنس مواد ساخته شده می‌توانند در طیف وسیعی از مواد مختلفی قرار بگیرند. برخی از انواع این تخت‌ها بر اساس جنس مواد به شرح زیر هستند، زمان خرید تخت خواب دو نفره به این موارد دقت کنید:

تخت‌خواب‌های دونفره چوبی

تخت‌‌خواب‌های دونفره چوبی از چوب‌های مختلف مانند درختان راش، سرو، گردو و ... ساخته می‌شوند. طراحی‌ها و استایل‌های چوبی می‌توانند از کلاسیک تا مدرن و حتی روستیک باشند. تخت‌خواب‌های چوبی ساده هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند.

تخت‌خواب‌های دونفره فلزی

این تخت‌ها از جنس فلزهایی مانند فولاد، آلومینیوم و ... تولید می‌شوند. طراحی‌های فلزی معمولاً خطوطی ساده و مینیمالیستی دارند و می‌توانند با رنگ‌های متنوعی تزئین شوند.

تخت‌خواب‌های دونفره پارچه‌ای

این تخت‌خواب‌ها از چرم طبیعی یا مصنوعی، یا از پارچه‌های متنوع ساخته می‌شوند. طراحی‌های چرمی معمولاً به تخت خواب حس لوکس بودن می‌بخشند. حتی، تخت‌های پارچه‌ای می‌توانند به عنوان گزینه‌هایی انتخاب شوند که گرمای بیشتری به اتاق می‌دهند.

تخت‌خواب‌های دونفره ملامینه یا MDF

برخی از تخت‌خواب‌های دو نفره از ترکیب ملامینه یا تخت ام‌دی‌اف MDF (تخته فیبر چگال) ساخته می‌شوند. آن‌ها معمولاً دارای یک پوشش لایه‌ی ملامینه با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع بوده و ارزان‌تر از چوب و چرم هستند.

انواع تخت‌خواب دو نفره بر اساس مدل

مدل تخت‌های دو نفره را می‌توان در یک لیست بدون انتها قرار داد. چرا که همیشه می‌توان با اضافه کردن تنها یک جزء خیلی کوچک مدل را به کلی تغییر داد. اما در این بخش تلاش کرده‌ایم مدل‌های طراحی به چند دسته‌ی خیلی مرسوم، تقسیم کنیم. پس امکان اینکه خیلی از مدل‌های موجود در بازار در این لیست نباشد، وجود دارد:

تخت‌خواب دو نفره سلطنتی یا تاج‌دار

معمولا کسانی زمان خرید تخت خواب دو نفره به مدل متصل فکر می‌کنند که بدانند حداقل تا چند سال آینده نمی‌خواهند محل زندگی خود را تغییر دهند. این مدل تخت، امکان جابه‌جایی خیلی سختی دارد.

تخت‌خواب دونفره با تاج غیرمتصل

خرید تخت خواب دو نفره خود به تنهایی یک تصمیم سخت است. این تصمیم زمانی دشوارتر می‌شود که بدانیم، باید تختی را انتخاب کنیم که هر سال در اسباب‌کشی‌های مختلف آسیب نبیند. مدلی که تاج آن قابلیت جدا شدن دارد، گزینه‌ی خیلی خوبی خواهد بود.

تخت‌خواب دونفره صاف و حالت فلت

تخت خواب ساده و شیک دونفره از یک تخته ساده‌ی بهم پیوسته است که خوشخواب روی آن قرار می‌گیرد. این تخت‌خواب‌ها از چوب ساخته می‌شوند و دارای طراحی ساده هستند که باعث می‌شود مدرن جلوه کند. اما این را بدانید این نوع از تخت‌ها که به آن‌ها باکس هم گفته می‌شود، ارتفاع کمی تا زمین دارند و نمی‌توان از فضای زیرین آن استفاده کرد. زمان خرید تخت خواب دو نفره به میزان جای کمدهای دیواری خود فکر کنید چرا که زیر این تخت‌ها اصلا جایی برای گنجاندن لوازم اضافی شما ندارد.

تخت‌خواب دونفره مدل سورتمه‌ای

زمان خرید تخت خواب دو نفره، کسانی به این مدل فکر می‌کنند که دوست دارند بخش زیادی از لوازم خود را زیر تخت جای دهند. مدل این طراحی، شبیه سورتمه‌های قدیمی است و به همین دلیل با این نام شناخته می‌شوند.

تخت‌خواب دونفره مدل کشویی (کشودار)

کسانی که تخت کشویی را طراحی کرده‌اند بیشتر به این موضوع اندیشیده‌اند که قطعا افراد پس از خرید تخت خواب دو نفره دوست دارند از فضایی زیرین آن نیز بهره ببرند. پس بهتر است که فضای زیر تخت را به صورت کشودار طراحی کنند تا آنچه که زیر تخت قرار می‌گیرد، مرتب بوده و از بیرون قابل دیدن نباشد.

قیمت انواع تخت خواب دو نفره

همان‌طور که در قسمت بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر خرید تخت خواب دو نفره عنوان کردیم، قیمت تخت‌خواب به شاخص‌های مختلفی بستگی دارد.

  • گران‌ترین نوع تخت‌خواب دو نفره: معمولا تخت‌خواب‌هایی که از چوب مرغوبی مانند چوب راش روسی یا گردو تهیه ساخته شده باشند، بیشترین قیمت را در بازار دارند. تخت‌خواب‌های چوبی بسیار شکیل بوده و با هر نوع دکوراسیونی قابل دکور شدن هستند.
  • ارزان‌ترین نوع تخت‌خواب دونفره: معمولا تخت‌خواب‌هایی ملامینه و MDF از دیگر انواع موجود در بازار ارزان‌تر هستند، هرچند که تنوع بسیار بالایی دارند.

پس، خرید تخت خواب دو نفره را با آگاهی پیش ببرید

با خواندن این متن یک چک‌لیست کامل برای خرید تخت خواب دونفره در اختیار دارید. اگر همچنان احساس می‌کنید برای خرید تخت خواب دو نفره به راهنمایی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه‌ی محصولات اتاق خواب بهکارچوب سر بزنید. دسته‌بندی دقیق انجام شده در سایت بهکارچوب، شما را از سردرگمی برای انتخاب نجات خواهد داد.

سوالات متداول:

  1. زمان خرید تخت خواب دو نفره باید به چه فاکتورهایی دقت کرد؟ جنس، ابعاد، قیمت، راحتی، مقاومت
  2. چند سبک طراحی تخت‌خواب دو نفره وجود دارد؟ سبک مدرن، سبک کلاسیک، سبک روستیک و سبک فرانسوی
  3. تخت خواب دو نفره در چه اندازه‌هایی ارائه می‌شود؟ فول‌ساز، کویین و کینگ