تخت خواب یک نفره

نمایش دادن همه 12 نتیجه

120
90
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب تک نفره چوبی آراس

291,800,000 327,800,000 
120
90
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب تک نفره چوبی امپراتور

239,200,000 339,100,000 
120
90
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب تک نفره چوبی پردیس

163,520,000 263,700,000 
120
90
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب تک نفره چوبی تارا

206,340,000 314,800,000 
90
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب تک نفره چوبی دلفینی

193,600,000 
90

تخت خواب تک نفره چوبی دیپلمات

146,115,000 
120
90
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب تک نفره چوبی شایان

159,715,000 211,700,000 
120
90
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب تک نفره چوبی صدف

273,870,000 344,900,000 
120
90
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب تک نفره چوبی نگین

235,000,000 257,100,000 
120
90
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب تک نفره چوبی یاسمن

178,050,000 263,530,000 
160
180
خودرنگ-کد 116
فندوقی تیره-کد 113
فندوقی روشن-کد 117
فندوقی-کد 114
وایت واش

تخت خواب دو نفره چوبی آراس

291,800,000 327,800,000 

بخش پررنگی از سلامتی جسمی و روانی‌مان وابسته به خواب آسوده است. از همین رو یکی از ابتدایی‌ترین چیزهایی که باید برای خواب پرآرامش در اختیار داشته باشیم، تخت‌خوابی راحت و استاندارد است. اگر قصد خرید تخت خواب یک نفره دارید، باید با انواع آن باشید تا بتوانید بستری مناسب تهیه کنید که خوابی خوش برایتان به ارمغان بیاورد. در ادامه، درباره انواع تخت خواب تک نفره می‌گوییم تا پیش از خرید، دید درستی نسبت به انتخاب تخت‌خواب مناسب در بازار پیدا کنید.

انواع تخت خواب یک نفره از نظر طراحی
این روزها، مدل‌های متنوعی از تخت خواب تک نفره، طراحی و روانه بازار می‌شوند و خوشبختانه با هر سلیقه و نیازی که داشته باشید، تخت مناسبی برای خرید موجود است. از نقطه‌نظر ظاهر و طراحی، می‌توانیم تخت‌ها را به گروه‌های زیر دسته‌بندی کنیم:

تخت خواب یک نفره اسپرت
تخت خواب یک نفره کلاسیک
تخت خواب یک نفره مینیمال
تخت‌های تاشو

تخت‌های اسپرت
اگر به‌دنبال تخت مدرن تک نفره هستید و می‌خواهید فضای اتاقتان امروزی باشد، باید به‌سراغ تخت یک نفره اسپرت بروید. 

این دسته‌بندی از تخت‌ها، مدل‌ها و طراحی‌های متنوعی دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌شان هم وجود بخش‌های کاربردی مختلف در ساختار تخت است.

برای نمونه، کشوها یا کمدهایی در نقاط مختلف تخت اسپرت تک‌نفره در نظر گرفته می‌شود. چنین چیزی برای خانه‌های امروزی که از فضای کافی اندکی برخوردارند، بسیار مناسب خواهد بود.

مدل‌های اسپرت بیشتر برای نوجوانان استفاده می‌شوند. بنا به اینکه جنس تخت از چیست، طرح‌های متنوع جذابی برای آن در نظر گرفته می‌شود. 

بیشتر بخوانید: تخت خواب دو نفره

تخت‌های کلاسیک
در طراحی تخت‌خواب‌های کلاسیک به ظاهر بیشتر از کاربرد وسیله دقت می‌شود. این دسته از تخت‌ها عموماً دارای لبه‌های بلند در طرفین، پایه‌های کارشده و مدل‌دار و بخش بلند در بالا و پایین وسیله هستند.

اگر دکوراسیون اتاقتان کلاسیک است، باید به خرید تخت تک‌نفره کلاسیک فکر کنید تا فضا منسجم و زیبا جلوه کند. با وجود انواع مدل تخت خواب یک نفره جدید، شاید مدل‌های کلاسیک کمی به حاشیه رفته باشند اما همچنان انتخابی ماندگارند.

تناسب میان مدل تخت و طراحی داخلی فضا بسیار مهم است. تختی کلاسیک در اتاقی با طراحی مدرن و امروزی، معمولا خروجی خوبی ندارد. بنابراین، در خرید تخت به مدل و سبک طراحی‌اش دقت کنید و کالایی متناسب با سبک و تِم جاری طراحی اتاق‌خواب خود بخرید.
تخت‌های مینیمال
این نوع از تخت‌خواب‌های تک‌نفره هم برای افرادی مناسب‌اند که از دکوراسیون ساده و بی‌پیرایه استقبال می‌کنند. اگر مایل هستید که تخت تک نفره ساده و بدون نقش و نقوش تزئینی داشته باشید، حتما از این دسته از تخت‌ها انتخاب کنید.

با خرید تختی مینیمال می‌توانید مانع از ایجاد فضایی شلوغ و به‌هم‌ریخته شوید. تخت‌هایی با این سبک از طراحی، برای مکان‌هایی مناسب‌اند که آنچنان بزرگ نیستند.

اگر بخواهیم بیشتر درباره تخت‌های مینیمال صحبت کنیم، باید بگوییم که این سبک از تخت دارای طراحی کلاسیک اما به سبک و شیوه‌ای ساده هستند.

در واقع، در طراحی مینیمال از اصول طراحی کلاسیک با بیان و شکلی تازه در ارائه استفاده می‌شود. برای مثال، تختی بدون زوائد تزئینی فراوان اما با چارچوبی ساده و در رنگ‌هایی روشن و بافت چوب یا ام‌دی‌افی یک‌دست، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. 
تخت‌های تاشو
این دسته از تخت‌ها می‌توانند در دسته‌بندی مینیمال قرار بگیرند. بااین‌حال، به‌طور جداگانه هم به آنها می‌پردازیم. تخت‌ها تاشوی تک‌نفره برای فضاهای کوچک مناسب‌اند. 

این تخت‌ها یا در قالب کمدهایی طراحی می‌شوند که به تخت هم بدل می‌شوند یا صندلی و مبل‌هایی هستند که قابلیت تخت‌شدن هم دارند.

 برخی از انواع‌شان هم فقط تخت هستند و بعد از خوابیدن، امکان جمع‌شدن کل آنها وجود دارد. بنا به سلیقه و ظرفیت مکانی که در اختیار دارید، خرید این تخت‌ها هم ایده خوبی خواهد بود. 

انواع تخت خواب یک نفره
یک نفره از نظر اندازه
در خرید انواع تخت خواب چوبی یک نفره یا جنس‌های دیگر، باید حتما به ابعاد تخت خواب یک نفره و اندازه‌اش هم دقت کنید. یادتان باشد که رسیدگی به این موضوع، مستلزم دقت به دو نکته است؛ 

ابعاد مناسب تخت برای شخص از نظر وزن/سن افراد 
اندازه تخت با در نظر گرفتن ابعاد مکانی اتاق‌خواب 

تخت‌ها از نظر اندازه به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند:

تخت یک نفره
تخت یک و نیم نفره

تخت یک نفره
تخت‌های تک‌نفره معمولا در عرض ۹۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. این تخت‌ها ابعادی معمولی دارند و شاید برای افراد بزرگسال با قامت بلند و وزن نسبتا بالا مناسب نباشند.

تخت خواب یک نفره پسرانه یا دخترانه با عرض ۹۰ در رده سنی نوجوان و کودک، بیشتر استفاده می‌شود. اگر محدودیت فضا و مکان داشته باشید هم، این تخت‌ها گزینه‌ای مطلوب خواهند بود.

تخت خواب 1.5 نفره
معمولا بیشتر افراد، برای خرید تخت خواب یک نفره بزرگسال، به‌سراغ تخت یک نفره 120 می‌روند. چنین تختی با عرض ۱۲۰ سانتی‌متر تولید می‌شود و پهنا و طول کافی برای خوابی راحت دارد.

توصیه می‌شود که در صورت برخورداری از فضایی باز و کافی در اتاق خواب، تخت تک‌نفره‌تان را از همین نوع تهیه کنید. تخت جوان یک نفره بزرگ، در اتاقی با ابعاد وسیع، زیبایی خاصی به فضا منتقل می‌کند.

هرچقدر که تخت پهن‌تر و بلندتر باشد، امکان خواب راحت‌تر هم بیشتر فراهم می‌شود. بااین‌حال، چنین چیزی در گروی سلیقه و ترجیحات شخصی هرکس هم قرار می‌گیرد.

تخت‌های تک‌نفره با عرض ۱۴۰ سانتی‌متر هم در بازار وجود دارد. بسیاری از فروشگاه‌ها و تولیدی‌های تخت هم با دریافت سفارش از مشتریان خود، تخت موردنظرشان در ابعاد و طراحی اختصاصی را می‌سازند.

بنابراین، دستتان در انتخاب ابعاد و اندازه تخت معمولاً باز است. طول تخت‌های تک هم در بیشتر موارد ۲۰۰ سانتی‌متر است. 
انواع تخت خواب تک نفره از نظر جنس
بنا به سلیقه و بودجه‌تان باید درباره جنس تخت هم تصمیم بگیرید. زمانی که به فروشگاه‌ها یا تولیدی تخت خواب یک نفره مراجعه می‌کنید، با جنس‌های مختلفی از تخت روبه‌رو می‌شوید:

تخت یک نفره چوبی
تخت تک نفره ام دی اف
تخت تک نفره فلزی

تخت یک نفره چوبی
تخت چوبی انتخابی است که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. از گذشته تاکنون، جنس‌ها و شکل‌های مختلفی از رختخواب‌ به بازار آمده‌اند اما چوب، کماکان از محبوب‌ترین جنس‌هاست و طرفداران زیادی هم دارد. 

شاید تخت‌های چوبی کمی گران‌تر از جنس‌های دیگر باشند؛ اما دوام‌شان بسیار بالاست و زیبایی خاصی دارند. اگر دوست دارید که در فضای خواب‌تان، عناصری از طبیعت موجود باشند، حتما باید به‌سراغ خرید تخت‌ یک نفره چوبی بروید.

در فضای خواب، آرامشی که عناصر یادآور طبیعت به شما پیشکش می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. این نوع از تخت‌ها نیاز به مراقبت بیشتری در مقابل رطوبت یا دما دارند اما با خرید جنسی مرغوب و تختی با روکش مناسب، این مشکل هم مرتفع می‌شود.

تخت تک نفره ام دی اف
تخت‌هایی از جنس ام دی اف هم به‌وفور در بازار عرضه می‌شوند. این جنس از تخت تک نفره مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد. از امتیازات آن باید به ظاهر مدرن و قیمت مناسب‌تر نسبت به چوب اشاره کنیم.

ام دی اف از خرده‌های چوب درست می‌شود و با روکش‌های زیبا و مناسب، برای ساخت انواع لوازم و کالاها از جمله تخت کاربرد دارد. همین موضوع باعث می‌شود که در مقابل دما و رطوبت ماندگاری بالایی داشته باشد و نگهداری از آن ساده شود. 

البته اگر تخت‌های ام‌دی‌افی ترک بخورند یا آسیب ببینند (که احتمالش نسبت به چوب بیشتر است)، ظاهر مخدوشی پیدا می‌کنند و ترمیمشان سخت خواهد بود.
تخت تک نفره فلزی
تخت‌های فلزی هم انتخاب‌های در دسترس دیگری هستند که برای فضاهای محدود و کوچک استفاده می‌شوند. این دسته از تخت‌ها معمولا طراحی ساده‌ای دارند و جای کمی می‌گیرند.

قیمت تخت‌های فلزی هم نسبت به چوب و ام‌دی‌اف کمتر است. بنابراین، اگر فضای اندکی در اختیار دارید، به‌دنبال خرید تختی ساده هستید و محدودیت‌های مالی دارید، به خرید تخت‌های فلزی نگاهی داشته باشید.
قیمت تخت خواب تک نفره
همیشه در خرید هر وسیله‌ای، قیمت از مهم‌ترین چیزهایی است که در نظر می‌گیریم. درباره تخت هم مقوله هزینه اهمیت زیادی برای بیشتر مشتریان دارد. در این زمینه به چند نکته دقت کنید:

ترجیح کیفیت
انتخاب روش‌های خرید مقرون‌به‌صرفه
خرید از فروشگاه‌هایی با اجناس متنوع

ترجیح کیفیت
تا جایی که جیبتان اجازه می‌دهد، به‌سراغ اجناس باکیفیت بروید. تخت یک نفره با جنسی مطلوب هم خریدی بهتر خواهد بود که دوام و ماندگاری بالایی دارد.

اگر اصل کیفیت را در نظر بگیرید، در طول زمان نیازی به تعمیر و تعویض تخت‌خوابتان نخواهید داشت و با یک‌بار هزینه‌کردن، مدت‌های طولانی از کالای خریداری‌شده استفاده می‌کنید.

خرید تخت و وسایل مشابه آن، به‌صرف هزینه و زمان نیاز دارد و برای همین، با یک‌بار دقت در خرید می‌توانید تا مدت‌ها آسوده‌خاطر باشید. 

انتخاب روش‌های خرید مقرون‌به‌صرفه
با خرید از فروشگاه‌هایی که اجناس‌شان را به‌طور اقساطی به‌فروش می‌رسانند هم قیمت خرید تخت تک‌نفره، برایتان مناسب‌تر تمام می‌شود. 

با کمی جست‌وجو می‌توانید از برندهای معتبری با این سبک از فروش خرید کنید. خرید قسطی با شرایط مناسب، در زمان‌هایی توصیه می‌شود که پول نقد کافی در دست ندارید. 
خرید از فروشگاه‌هایی با اجناس متنوع
این روزها، مدل‌های بسیار متنوعی از کالاهای چوب از جمله تختخواب یک نفره در بازار موجود است. برای اینکه بعد از خرید پشیمان نشوید و حسرت نخورید، بهتر است که به فروشگاه‌هایی خوش‌سابقه با اجناس متنوع سر بزنید.

در این صورت، خیالتان از بابت دیدن و رصد کردن مدل‌های مختلف راحت می‌شود و با چشمانی باز به‌سوی تصمیم‌گیری حرکت می‌کنید. 
نکات مهم در انتخاب و خرید تخت یک نفره چیست؟
در خرید تخت تک نفره به نکات زیر هم توجه کنید:

به تناسب میان طراحی دکوراسیون اتاق و مدل تخت دقت کنید.
حواستان به تناسب میان تشک و خوشخواب موردنظر و مدل تخت هم باشد.
استحکام تخت هم مقوله مهمی است که باید آن را با در نظرگرفتن وزن‌تان مورد توجه قرار دهید.
این روزها، چوب‌ها و ام‌دی‌اف‌ها و جنس‌های دیگر در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند. پس برای رسیدن به رنگ دلخواه و متناسب با طراحی اتاق‌تان زمان کافی خرج کنید. بالاخره به رنگ تخت دلخواه‌تان خواهید رسید.
در خرید تخت تک‌نفره برای کودکان به امنیت آن دقت کنید و حواستان باشد که لبه‌های مناسبی داشته باشد. کودکان معمولا جنب‌وجوش زیادی هم دارند و خرید تختی که کفی آن استحکام مناسبی دارد، ایده بهتری خواهد بود.
اگر زیاد جابه‌جا می‌شوید و نقل‌مکان می‌‌کنید، حواستان به وزن و ابعاد رختخواب باشد و به‌سراغ گزینه‌هایی بروید که امکان جابه‌جایی راحتشان فراهم‌تر است.
به جنس بخش‌های مختلف تخت دقت کنید و مثلا اگر بالا و پایین تخت با تزئیناتی از جنس پارچه یا چرم همراه است، به نگهداری و نظافت این قسمت‌ها توجه کنید.
بنا به محیط و آب‌وهوایی که در آن قرار دارید، اقدام به انتخاب جنس مناسب تخت کنید. یادتان باشد که دما و رطوبت می‌تواند روی وسایل منزل از جمله تختخواب اثر بگذارد.

انتخاب شما چیست؟
در خرید باید فارغ از اهمیتی که به قیمت تخت خواب یک نفره می‌دهید، به مدل، ابعاد و جنس هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. 

تخت خواب یک نفره کالایی نیست که امکان خرید مجددش به‌سرعت فراهم باشد. در نتیجه، بهتر است که در زمان خرید، گزینه مناسب را انتخاب کنید و حواستان باشد که مدتی بعد پشیمان نشوید. انتخاب شما کدام مدل و نوع از تخت‌های تک‌نفره است؟ در خرید تخت تک نفره به چه چیزهایی دقت می‌کنید و کدام نکات برایتان از همه مهم‌تر هستند؟
سوالات متداول

از کجا بفهمیم که تخت تک نفره باکیفیت است؟ با خرید از برندهای معتبر که محصولاتی از جنس بادوام (مثلا چوب) ارائه می‌کنند و امکاناتی مانند گارانتی یا همان ضمانت در نظر می‌گیرند. 
هزینه ارسال تخت‌خواب یک‌نفره چقدر است؟ بنا به مسافت و مقاصد مختلف، هزینه فرستادن تخت خواب یک نفره خریده‌شده متفاوت خواهد بود.
ابعاد مناسب تخت تک‌نفره چیست؟این موضوع سلیقه‌ای و وابسته به اندازه اتاق است. تخت‌های تک‌نفره معمولاً طول ۲۰۰ سانتی‌متری دارند و عرض‌شان ۹۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ سانتی‌متر است.
بادوام‌ترین جنس تخت یک نفره چیست؟ تخت‌خواب‌های فلزی و چوبی معمولا دوام و استحکام بالاتری نسبت به جنس‌های دیگر دارند. اگر خواهان خرید تختی مستحکم هستید و قصد تعویض‌کردن آن را به‌زودی ندارید، بهتر است که از میان این دو جنس، دست به خرید بزنید.